دیجیتال و ورزش


دیجیتال و ورزش

اخرین اخبار دنیای دیجیتال


کفشی مجهز به نیروگاه برق انفرادی

محققین دانشگاه UW-Madison در یک فن آوری جديد که آن را reverse electrowetting نامگذای کردند، روش جدید توليد انرژی برق در مقياس وات را ارائه کرده اند. البته لازم به توضيح است که این نيروگاه یک ايستگاه کاملا شخصی و انفرادی است و تنها می تواند نياز برق یک نفر را برآورده سازد.

 

در این روش از يک فلز مايع به نام galinstan که فلزی غير سمی است و هیچ خطری ندارد استفاده می شود. این فلز تاکنون در ساخت ترمومترها(حرارت سنجها) کاربرد داشته است.

 

قرار است که اين فلز در جداره کفش در محل پاشنه و کف پا جاسازی شود تا با پوشیدن آن و راه رفتن, جریان برق تولید شود. اين برق بين ۱۰ تا ۲۰ وات خواهد بود و در یک باتری که دقيقا در وسط کفش جاسازی شده، ذخیره خواهد شد. از این ميزان برق می توان برای شارژ باتری تلفن همراه و ديگر گجت های کوچک نظير مدیا پليرها استفاده کرد.

 

تنها کافی است که کفش را پوشيد و شروع به راه رفتن کنید. تصورش را بکنید که برای استفاده از برق ذخيره شده در این باتری یک پورت USB در جداره کفش تعبيه شود. برای اینکه گوشی خود را شارژ کنيد لازم است که خم شوید و کابل شارژ گوشی را به کفش خود وصل کنید!

 

این شرکت قرار است طرح خود را با عنوان inStep Nanopower تجاری کند و نمونه های این کفش را برای سربازان و کشاورزان بسازند تا در بيابان و يا زمین های کشاورزی بتوانند برای شارژ وسایلشان چند واتی برق در اختیار داشته باشند.

 

البته هنوز مشخص نيست که چه مسافتی بايستی طی شود و اين کفش پس از توليد با چه قیمتی قرار است به بازار عرضه شود. اما به محض تولید می توانیم نمونه های آن را علاوه بر کفش فروشی ها، در کنار شارژ های فانتزی موبایل فروش ها نيز بیابیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 28 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |